Virtuālās realitātes nodarbība “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”

Nodarbība, kas ļauj bērniem iepazīt mākslu, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Leļļu un animācijas izrādē, ko skolēni skatās virtuālajā realitātē, izmantojot 3D brilles, paplašina zināšanas par mākslas pirmsākumiem un mākslinieka lomu, kā arī akcentē nozīmīgas mākslas vērtības. Skolēniem ir iespēja iepazīsties ar mūsdienīgiem mākslas izpausmes līdzekļiem un mākslinieku, kurš ar tehnoloģiju palīdzību apvieno mākslu un Latvijas literatūru. Pēc nodarbības skolēni veic radošu darbu, izmantojot jaunās zināšanas un pieredzi.

Nodarbību programma:

1. Ievads
Nodarbība “Leo un māksla”
Leo un māksla – tas ir izglītojošs projekts par mākslu un zinātni, tā mērķis ir modināt interesi par šiem priekšmetiem ne tikai bērnos, bet arī pieaugušajos. Jūs, kopā ar Leo, dosieties aizraujošā ceļojumā, lai izzinātu mākslas vēsturi, tās pirmsākumus. Iepazīsieties ar klinšu zīmējumiem, dižāko zinātnieku un mākslinieku Leonardo Da Vinči, neprātīgo ģēniju Vinsentu Van Gogu u.c. Filma ir izveidota pielietojot lelles-marionetes.

Treileris https://www.youtube.com/watch?v=z3Nkr9FUO08&t=5s

2. Māris Dejus
Kādā ostas pilsētā
Balstīts Arta Ostupa dzejas motīvos
Tiek pacelts enkurs, ik dienu arvien smagāks, un nakts kuģis turpina
ceļu, peldēdams caur granīta skvēriem. Parkā lidinās putni – vecas,
saburzītas avīzes, līdz ieķeras zaros ar klusu stirkšķi. Bruģakmeņi
dzīvo kā svešinieki zem kravas mašīnām, kas, ogļu putekļiem putojot,
meklē ostu; bet reizēm gatve nodun atmiņās par melniem zirgiem un
baltu audeklu stulma zābakos. Kādā istabā knišļi spieto virs rūpīgi –
kā ar nazi atgriežot aploksni – izģērbtas meitenes krūtīm. Nodziest
spuldze, un putns māj loga arkā, kad mīlētāji atstāj granīta krastu.

3. Radošais mājas darbs
Izvēlēties dzejoli un vizualizēt to pēc savas izvēles.